Značka Sonnentor
Příběh značky Sonnentor se začal psát v roce 1988 nápadem nezaměstnaného mladíka Johannese Gutmanna v chudé oblasti rakouského Waldviertlu. V roce 1992 se setkal s Tomášem Mitáčkem a společně odstartovali v Jihomoravském kraji, pod vedením Josefa Dvořáčka.Johannes Gutmann byl horlivým zastáncem ekologického zemědělství již v době, kdy slovo "bio" ještě neexistovalo. V osmdesátých letech si obecně nikdo nedělal takovou hlavu s potravinami - odkud pochází, co je v nich, nebo jak byly suroviny vypěstovány a produkty vyrobené. Gutmann ale věřil, že nejlepší cesta pro zdravý život, životní prostředí a budoucnost je cesta ekologického zemědělství. A tak jako 23-letý začal obcházet místní trhy, nabízel balené bylinky, čaje a koření od místních sedláků a stal se v místním regionu známou postavičkou. Vedle kvalitních bioproduktů mu k opravdovému přelomu pomohly jeho první "ochranné známky". Staré sedlácké kožené kalhoty, které dostal od svého otce a kulaté červené brýle. Lišil se od jiných tím, že prodával byliny, čaje a koření s příběhem lidí, kteří je vypěstovali. Dnes už jde o vysoce kvalitní BIO produkty jako jsou čaje, éterické oleje, které byly mezi prvními výrobky, sirupy a jiné.